Opis zajęć

piktogram_opis zajec

Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek aktywność fizyczną nie zapominaj, że każdy z nas jest inny, najpierw zdefiniuj swoje potrzeby, wsłuchaj się we własne ciało i szanuj osobiste ograniczenia.

Zastanów się czego szukasz w zajęciach: relaksu czy intensywnego wysiłku? Czy masz zdrowe ciało czy ograniczają Cię problemy zdrowotne? Czy oczekujesz duchowości czy też interesuje Cię wyłącznie aktywność jako system ćwiczeń fizycznych?

Bez względu na Twój wybór pamiętaj, że każde zajęcia mają jeden wspólny cel, a jest nim zdrowe ciało i spokojny umysł.

HATHA JOGA I

Two yogas woman indoors

Hatha Joga I to zajęcia, dla osób pierwszy raz stających na macie oraz praktykujących jogę zaledwie od kilku miesięcy. Zajęcia polegają na uważnym wejściu w pozycję (asanę), trwaniu w niej przez określony czas, a następnie powolnym  wyjściu  z  tej  pozycji.  Są to ćwiczenia wykonywane powoli i starannie, w granicach swoich własnych możliwości, ważna jest tu koncentracja na wykonywanym ćwiczeniu (by wykonać je prawidłowo i bezpiecznie) i naturalny oddech podczas ćwiczeń. Każde zajęcia rozpoczyna rozgrzewka, a kończy ok. 10 min. relaks. Dopuszcza się korzystanie z pomocy, takich jak koce, wałki, paski, liny, kostki i pianki, które umożliwiają podjęcie praktyki osobom bez względu na wiek oraz o znacznych indywidualnych ograniczeniach lub urazach. Ten typ zajęć jest znakomity przy rehabilitacji i profilaktyce schorzeń kręgosłupa. Uczestnicząc w zajęciach Hatha Jogi I wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, zwiększysz elastyczność i zrelaksujesz się.

HATHA JOGA II

Hatha Joga II to zajęcia, dla osób, które regularnie praktykują jogę już od dłuższego czasu. Zajęcia polegają na uważnym wejściu w pozycję (asanę), trwaniu w niej przez określony czas, a następnie powolnym  wyjściu  z  tej  pozycji.  Są to ćwiczenia wykonywane powoli i starannie, w granicach swoich własnych możliwości, ważna jest tu koncentracja na wykonywanym ćwiczeniu (by wykonać je prawidłowo i bezpiecznie) i naturalny oddech podczas ćwiczeń. Każde zajęcia rozpoczyna rozgrzewka, a kończy ok. 10 min. relaks. Dopuszcza się korzystanie z pomocy, takich jak koce, wałki, paski, liny, kostki i pianki, które umożliwiają pogłębienie lub modyfikację każdej pozycji. Ten typ zajęć jest znakomity przy rehabilitacji i profilaktyce schorzeń kręgosłupa. Uczestnicząc w zajęciach Hatha Jogi II wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, zwiększysz elastyczność i zrelaksujesz się.

Group of young people relaxing and practicing in yoga

PILATES

Pilates to trening całego ciała, inspirowany jogą, baletem i treningiem siłowym. Został opracowany przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Istotą jest tu rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. Ten rodzaj zajęć poprawia koordynację ruchową, wzmacnia mięśnie głębokie, poprawia postawę i odciąża kręgosłup. Dodatkowo pilates uelastycznia i wysmukla ciało, a przy tym pozwala powrócić do formy np. po porodzie i zwiększyć odporność organizmu. Pilates minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji, jest idealnym uzupełnieniem dla wielu dyscyplin sportowych, może być dedykowany osobom, które chcą wrócić do zdrowia po przebytych kontuzjach. Podczas zajęć nie wykonujemy gwałtownych ruchów, podskoków, nie nadwyrężamy kości, ani stawów. Zajęcia trwają 1 godzinę.

gruppe trainiert mit gymnastik-bällen

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Personal training is good idea for achieve good shape

Zdrowy Kregosłup to zajęcia, oparte na ćwiczeniach wzmacniających, oddechowych i rozciągających. Mają na celu poprawę postawy ciała oraz zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa spowodowanych siedzącym trybem życia, stresem, asymetrycznym przeciążeniem ciała oraz napięciami mięśniowymi. Inspirowane są  jogą i pilatesem, mają charakter zarówno profilaktyczny, jak i terapeutyczny.  Zajęcia składają się z rozgrzewki, sesji głównej i rozciągania połączonego z relaksacją.  Jest to program ćwiczeń polecany dla każdego bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej. Dla wszystkich, którzy chcą poprawić elastyczność kręgosłupa, wzmocnić mięśnie brzucha, pleców i pośladków, poprawić sylwetkę ciała oraz samopoczucie. Zajęcia trwają 1 godzinę.

JOGA DLA DZIECI

Joga dla dzieci to zajęcia ogólnorozwojowe z elementami jogi dla naszych najmłodszych uczniów w wieku 4-12lat.
Dzieci na zajęciach usprawnią swoją koordynację ruchową i koncentrację, wzmocnią gorset mięśniowy kręgosłupa co przyczyni się do nabrania prawidłowej postawy ciała. Wszystko to podczas świetnej zabawy. Zajęcia trwają 1 godzinę.

Healthy family - mother and son doing exercises against blue sky

Joga Kundalini

Każde z zajęć jogi kundalini składa się z kilku standardowych elementów tj. kriyi (dynamiczny zestaw asan), pranayama (różnorodne techniki oddechowe), praca z mantrą, medytacja oraz głęboki relaks. Ten rodzaj jogi jest dla każdego tzn. zarówno dla osób początkujących i zaawansowanych, nie ma ograniczeń wiekowych. Lekcje są dostosowywane na bieżąco do potrzeb grupy. Joga Kundalini jest doskonałą praktyką przy codziennym pośpiechu i tempie współczesnego świata. Dzięki swej kompletnej strukturze, w ciągu jednej lekcji osiągniemy pełną harmonie fizyczną, emocjonalną, mentalną i duchową. Regularna praktyka poprawia zdrowie i kondycję, dostarcza energii i witalności ciału, przebudza uśpiony potencjał i moc do działania, wzmacnia koncentrację i klarowność myślenia, wprowadza wewnętrzny spokój i harmonię, pomaga usłyszeć rzeczywisty głos swej Duszy. Zajęcia trwają 1,5 h.

Beautiful woman in lotus position, meditating by the lake, sunset, water birds