Opis zajęć

piktogram_opis zajec

Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek aktywność fizyczną nie zapominaj, że każdy z nas jest inny, najpierw zdefiniuj swoje potrzeby, wsłuchaj się we własne ciało i szanuj osobiste ograniczenia.

Zastanów się czego szukasz w zajęciach: relaksu czy intensywnego wysiłku? Czy masz zdrowe ciało czy ograniczają Cię problemy zdrowotne? Czy oczekujesz duchowości czy też interesuje Cię wyłącznie aktywność jako system ćwiczeń fizycznych?

Bez względu na Twój wybór pamiętaj, że każde zajęcia mają jeden wspólny cel, a jest nim zdrowe ciało i spokojny umysł.

HATHA JOGA I

Hatha Joga I to zajęcia, dla osób pierwszy raz stających na macie oraz praktykujących jogę zaledwie od kilku miesięcy. Zajęcia polegają na uważnym wejściu w pozycję (asanę), trwaniu w niej przez określony czas, a następnie powolnym  wyjściu  z  tej  pozycji.  Są to ćwiczenia wykonywane powoli i starannie, w granicach swoich własnych możliwości, ważna jest tu koncentracja na wykonywanym ćwiczeniu (by wykonać je prawidłowo i bezpiecznie) i naturalny oddech podczas ćwiczeń. Każde zajęcia rozpoczyna rozgrzewka, a kończy ok. 10 min. relaks. Dopuszcza się korzystanie z pomocy, takich jak koce, wałki, paski, liny, kostki i pianki, które umożliwiają podjęcie praktyki osobom bez względu na wiek oraz o znacznych indywidualnych ograniczeniach lub urazach. Ten typ zajęć jest znakomity przy rehabilitacji i profilaktyce schorzeń kręgosłupa. Uczestnicząc w zajęciach Hatha Jogi I wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, zwiększysz elastyczność i zrelaksujesz się.

Two yogas woman indoors

HATHA JOGA I/II

Hatha Joga I/II to zajęcia dla osób, które regularnie praktykują jogę już od kilku miesięcy. Zajęcia polegają na uważnym wejściu w pozycję (asanę), trwaniu w niej przez określony czas, a następnie powolnym  wyjściu  z  tej  pozycji.  Są to ćwiczenia wykonywane powoli i starannie, w granicach swoich własnych możliwości, ważna jest tu koncentracja na wykonywanym ćwiczeniu (by wykonać je prawidłowo i bezpiecznie) i naturalny oddech podczas ćwiczeń. Każde zajęcia rozpoczyna rozgrzewka, a kończy ok. 10 min. relaks. Dopuszcza się korzystanie z pomocy, takich jak koce, wałki, paski, liny, kostki i pianki, które umożliwiają pogłębienie lub modyfikację każdej pozycji. Ten typ zajęć jest znakomity przy rehabilitacji i profilaktyce schorzeń kręgosłupa. Uczestnicząc w zajęciach Hatha Jogi II wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, zwiększysz elastyczność i zrelaksujesz się.

Group of young people relaxing and practicing in yoga

PILATES

Pilates to trening całego ciała, inspirowany jogą, baletem i treningiem siłowym. Został opracowany przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Istotą jest tu rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. Ten rodzaj zajęć poprawia koordynację ruchową, wzmacnia mięśnie głębokie, poprawia postawę i odciąża kręgosłup. Dodatkowo pilates uelastycznia i wysmukla ciało, a przy tym pozwala powrócić do formy np. po porodzie i zwiększyć odporność organizmu. Pilates minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji, jest idealnym uzupełnieniem dla wielu dyscyplin sportowych, może być dedykowany osobom, które chcą wrócić do zdrowia po przebytych kontuzjach. Podczas zajęć nie wykonujemy gwałtownych ruchów, podskoków, nie nadwyrężamy kości, ani stawów.

gruppe trainiert mit gymnastik-bällen

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Zdrowy Kręgosłup to zajęcia, oparte na ćwiczeniach wzmacniających, oddechowych i rozciągających. Mają na celu poprawę postawy ciała oraz zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa spowodowanych siedzącym trybem życia, stresem, asymetrycznym przeciążeniem ciała oraz napięciami mięśniowymi. Inspirowane są  jogą, mają charakter zarówno profilaktyczny, jak i terapeutyczny.  Zajęcia składają się z rozgrzewki, sesji głównej i rozciągania połączonego z relaksacją.  Jest to program ćwiczeń polecany dla każdego bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej. Dla wszystkich, którzy chcą poprawić elastyczność kręgosłupa, wzmocnić mięśnie brzucha, pleców i pośladków, poprawić sylwetkę ciała oraz samopoczucie.

Personal training is good idea for achieve good shape

JOGA DLA DZIECI

Joga dla dzieci to zajęcia ogólnorozwojowe z elementami jogi dla naszych najmłodszych uczniów w wieku 4-12lat.
Dzieci na zajęciach usprawnią swoją koordynację ruchową i koncentrację, wzmocnią gorset mięśniowy kręgosłupa co przyczyni się do nabrania prawidłowej postawy ciała. Wszystko to podczas świetnej zabawy.

Healthy family - mother and son doing exercises against blue sky

Jin Joga

Joga Jin  to joga pasywna, w pozycjach dąży się do jak najmniejszego zaangażowania mięśni, większość pozycji to siedzące lub leżące; bezpieczne dla kręgosłupa. Czas w pozycjach: 3 – 20 minut. Korzyści z regularnej praktyki: uwalnianie z ciała napięć i blokad – a czasem też związanych z nimi emocji, złagodzenie lub ustąpienie dolegliwości bólowych, elastyczne ciało, zwiększenie płynności ruchu w stawach, spokojny umysł, odporność na stres, zdolność do relaksu, przygotowanie do medytacji przez praktykę uważności. Joga Jin to odmiana jogi mająca swoje źródło w jodze taoistycznej, zaadaptowana na grunt zachodni w latach 80-tych przez Paulie’go Zinka i jego ucznia Paula Grilley’a.
Nazwę „jin” nadała jej Sarah Powers, która naucza od ponad 30 lat oraz współtworzy Insight Yoga Institute.

woman-3053489_1920

Kundalini Joga

Każde z zajęć jogi kundalini składa się z kilku standardowych elementów tj. kriyi (dynamiczny zestaw asan), pranayama (różnorodne techniki oddechowe), praca z mantrą, medytacja oraz głęboki relaks. Ten rodzaj jogi jest dla każdego tzn. zarówno dla osób początkujących i zaawansowanych, nie ma ograniczeń wiekowych. Lekcje są dostosowywane na bieżąco do potrzeb grupy. Joga Kundalini jest doskonałą praktyką przy codziennym pośpiechu i tempie współczesnego świata. Dzięki swej kompletnej strukturze, w ciągu jednej lekcji osiągniemy pełną harmonie fizyczną, emocjonalną, mentalną i duchową. Regularna praktyka poprawia zdrowie i kondycję, dostarcza energii i witalności ciału, przebudza uśpiony potencjał i moc do działania, wzmacnia koncentrację i klarowność myślenia, wprowadza wewnętrzny spokój i harmonię, pomaga usłyszeć rzeczywisty głos swej Duszy.

Beautiful woman in lotus position, meditating by the lake, sunset, water birds

Joga Świadomej Ciąży

Ciąża to czas zmian i transformacji, stanowi podróż w nieznane. Zmianom ulega funkcjonowanie wszystkich systemów w organizmie, pojawiają się nowe lub spotęgowane emocje. Joga stanowi dyscyplinę, która niezwykle efektywnie wspiera w tym wyjątkowym okresie.

Celem zajęć jest wzmocnienie i zrelaksowanie ciała oraz umysłu. Joga Świadomej Ciąży balansuje emocje, wzmacnia ciało i umysł. Joga pozwala złagodzić dyskomfort fizyczny związany ze zmieniającym się ciałem. Pomaga w przypadku bólu pleców i bioder, stawów czy skurczów mięśni. Regularna praktyka podnosi jakość snu, zapobiega gromadzeniu się wody w organizmie i utrzymuje Mamę w dobrej kondycji. Zajęcia bezpośrednio przygotowują do porodu.

Zapraszamy Przyszłe Mamy po ukończonym 13 tygodniu ciąży (wymagane zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań).

Joga Świadomej Ciąży – od 16 stycznia 2018

wtorki i czwartki, godz. 10.30 – 11.45

Zapisy: 690 249 172, info@matrika.pl

www.matrika.pl

Pregnant