Opis zajęć

piktogram_opis zajec

Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek aktywność fizyczną nie zapominaj, że każdy z nas jest inny, najpierw zdefiniuj swoje potrzeby, wsłuchaj się we własne ciało i szanuj osobiste ograniczenia.

Zastanów się czego szukasz w zajęciach: relaksu czy intensywnego wysiłku? Czy masz zdrowe ciało czy ograniczają Cię problemy zdrowotne? Czy oczekujesz duchowości czy też interesuje Cię wyłącznie aktywność jako system ćwiczeń fizycznych?

Bez względu na Twój wybór pamiętaj, że każde zajęcia mają jeden wspólny cel, a jest nim zdrowe ciało i spokojny umysł.

HATHA JOGA I

Hatha Joga I –  zajęcia są odpowiednie dla osób pierwszy raz stojących na macie oraz praktykujących jogę od kilku miesięcy. Polegają na uważnym wejściu w pozycję (asanę), trwaniu w niej przez określony czas, a następnie powolnym  wyjściu  z  tej  pozycji.  Są to ćwiczenia wykonywane powoli i precyzyjnie, w granicach swoich własnych możliwości, ważna jest tu koncentracja na wykonywanym ćwiczeniu, tak aby wykonać je prawidłowo i bezpiecznie. Każde zajęcia kończą się ok. 10 min. relaksem (pozycją Śavasana). Używane są pomoce, takie jak koce, wałki, paski, liny, klocki,czy krzesła. Uczestnicząc w zajęciach Hatha Jogi I wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, zwiększysz zakres ruchu w stawach, skorygujesz wady postawy i zrelaksujesz się.

Two yogas woman indoors

HATHA JOGA II

Hatha Joga II – zajęcia są odpowiednie dla osób, które jogę praktykują regularnie od co najmniej 6 miesięcy. Polegają na uważnym wejściu w pozycję (asanę), trwaniu w niej przez określony czas, a następnie powolnym  wyjściu  z  tej  pozycji. Są to ćwiczenia wykonywane powoli i precyzyjnie, w granicach swoich własnych możliwości, ważna jest tu koncentracja na wykonywanym ćwiczeniu, tak aby wykonać je prawidłowo i bezpiecznie. Każde zajęcia kończą się ok. 10 min. relaksem (pozycją Śavasana). Używane są pomoce, takie jak koce, wałki, paski, liny, klocki,czy krzesła. Uczestnicząc w zajęciach Hatha Jogi II wzmocnisz i rozciągniesz mięśnie, zwiększysz zakres ruchu w stawach, skorygujesz wady postawy i zrelaksujesz się.

Group of young people relaxing and practicing in yoga

VINYASA JOGA

Vinyasa Joga – zajęcia składają się z sekwencji asan (pozycji), wykonywanych płynnie wraz z wdechem i wydechem, od początkowych prostych do pozycji bardziej zaawansowanych. Płynny ruch wykonywany jest wraz z pranayamą (świadomym oddechem), drishti (skupionym spojrzeniem), bandhami (wewnętrzną stabilizacją). Vinyasa energetyzuje, orzeźwia oraz równoważy ciało oraz umysł. Pozwala zbudować wewnętrzną i zewnętrzną równowagę, siłę fizyczną, elastyczność oraz wytrzymałość ciała.

Vinyasa Joga przeznaczona jest dla wszystkich, zarówno dla osób rozpoczynających swoją przygodę z jogą jak i osób zaawansowanych w praktyce.

Zajęcia odbywają się przy muzyce relaksacyjnej, nie używa się pomocy takich jak klocki, paski itp.

yoga-2959226_1920

PILATES

Pilates – to trening całego ciała, inspirowany jogą, baletem i treningiem siłowym. Został opracowany przez Josepha Pilatesa, aby umożliwić kontuzjowanym sportowcom oraz tancerzom bezpieczny powrót do treningów i zachowanie kondycji. Istotą jest tu rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. Ten rodzaj zajęć poprawia koordynację ruchową, wzmacnia mięśnie głębokie, poprawia postawę i odciąża kręgosłup. Dodatkowo pilates uelastycznia i wysmukla ciało. Pilates minimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji, jest idealnym uzupełnieniem dla wielu dyscyplin sportowych. Podczas zajęć nie wykonujemy gwałtownych ruchów, podskoków, nie nadwyrężamy kości, ani stawów.

Te zajęcia są odpowiednie dla osób, które uczestniczą w nich pierwszy raz jak i tych które regularnie ćwiczą Pilates.

gruppe trainiert mit gymnastik-bällen

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Zdrowy Kręgosłup – to zajęcia, oparte na ćwiczeniach wzmacniających, oddechowych i rozciągających. Mają na celu poprawę postawy ciała oraz zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa spowodowanych siedzącym trybem życia, stresem, asymetrycznym przeciążeniem ciała oraz napięciami mięśniowymi. Inspirowane są  jogą, mają charakter zarówno profilaktyczny, jak i terapeutyczny.  Zajęcia składają się z rozgrzewki, sesji głównej i rozciągania połączonego z relaksacją.  Jest to program ćwiczeń polecany dla każdego bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej. Dla wszystkich, którzy chcą poprawić elastyczność kręgosłupa, wzmocnić mięśnie brzucha, pleców i pośladków, poprawić sylwetkę ciała oraz samopoczucie.

Personal training is good idea for achieve good shape

Kundalini Joga

Kundalini Joga –  zajęcia składają się z kriyi czyli dynamicznego zestawu asan (pozycji), pranayamy (techniki oddechowe), pracy z mantrą, medytacją oraz głębokiego relaksu. Ten rodzaj jogi jest dla każdego, zarówno dla osób początkujących i zaawansowanych, nie ma ograniczeń wiekowych. Lekcje są dostosowywane na bieżąco do potrzeb grupy. Joga Kundalini jest doskonałą praktyką przy codziennym pośpiechu i tempie współczesnego świata. Dzięki swej kompletnej strukturze, w ciągu jednej lekcji osiągniemy pełną harmonie fizyczną, emocjonalną, mentalną i duchową. Regularna praktyka poprawia zdrowie i kondycję, dostarcza energii i witalności ciału, przebudza uśpiony potencjał i moc do działania, wzmacnia koncentrację i klarowność myślenia, wprowadza wewnętrzny spokój i harmonię, pomaga usłyszeć rzeczywisty głos swej Duszy.

Beautiful woman in lotus position, meditating by the lake, sunset, water birds

Joga Świadomej Ciąży

Ciąża to czas zmian i transformacji, stanowi podróż w nieznane. Zmianom ulega funkcjonowanie wszystkich systemów w organizmie, pojawiają się nowe lub spotęgowane emocje. Joga stanowi dyscyplinę, która niezwykle efektywnie wspiera w tym wyjątkowym okresie.

Celem zajęć jest wzmocnienie i zrelaksowanie ciała oraz umysłu. Joga Świadomej Ciąży balansuje emocje, wzmacnia ciało i umysł. Joga pozwala złagodzić dyskomfort fizyczny związany ze zmieniającym się ciałem. Pomaga w przypadku bólu pleców i bioder, stawów czy skurczów mięśni. Regularna praktyka podnosi jakość snu, zapobiega gromadzeniu się wody w organizmie i utrzymuje Mamę w dobrej kondycji. Zajęcia bezpośrednio przygotowują do porodu.

Zapraszamy Przyszłe Mamy po ukończonym 13 tygodniu ciąży (wymagane zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań).

Joga Świadomej Ciąży

wtorki , godz. 10.30 – 11.45

czwartki (od września 2019), godz. 10.30 – 11.45

Zapisy: 690 249 172, info@matrika.pl

www.matrika.pl

Pregnant

Mama i Maluszek

Zajęcia Mama i Maluch utrzymane są w stylu vinyasa jogi (z elementami jogi kundalini) i odbywają się w kameralnej kobiecej przestrzeni. Mamy wzmacniają mięśnie głębokie brzucha, mięśnie grzbietu oraz dna miednicy, uwalniają z napięć plecy i barki. Poprzez pracę z ciałem i oddechem nabierają siły i witalności. Joga poporodowa balansuje ciało i umysł, pozwala Mamom zrelaksować się, spędzić czas w gronie innych kobiet znajdujących się na podobnym etapie oraz włączyć w praktykę swoje malutkie dziecko.

Na zajęcia zapraszam Mamy (od 6 tygodnia po porodzie naturalnym i 12 tygodnia po cesarskim cięciu) wraz maluszkami  do około 1 roku życia).

Mama i Maluszek

wtorki– od września 2019, godz. 12.00 – 13.00

Zapisy: 690 249 172, info@matrika.pl

www.matrika.pl

young mother does physical fitness exercises together with her baby