Blog

AJURWEDYJSKIE SPOSOBY NA ZDROWY CYKL MIESIĄCZKOWY

Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych Ajurwedą i jej korzystnym wpływem na nasze zdrowie i samopoczucie na dwa lipcowe warsztaty, jakie odbędą się w AnyaYodze na Żoliborzu.
18 wrzesień, sobota, godz. 11:00-13:30: ‘ODŻYWIANIE WEDŁUG AJURWEDY – POKARM DLA CIAŁA I UMYSŁU’
https://www.facebook.com/events/325687232354380/
19 wrzesień, niedziela, godz. 11:00-13:30 ‘AJURWEDYJSKIE SPOSOBY NA ZDROWY CYKL MIESIĄCZKOWY’
Na warsztatach zajmiemy się wpływem pokarmów na nasze ciało i układ nerwowy, zdrowiem hormonalnym oraz pogłębieniem wiedzy na temat funkcjonowania naszego ciała i umysłu.
‘AJURWEDYJSKIE SPOSOBY NA ZDROWY CYKL MIESIĄCZKOWY’
19 wrzesień, niedziela, godz. 11:00-13:30
DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST WARSZTAT?
Na warsztat zapraszam wszystkie Kobiety, które pragną zrozumieć
funkcjonowanie swojego miesięcznego cyklu hormonalnego przez pryzmat ajurwedy, chcą poznać naturalne, wspierające kobiecość i zdrowie sposoby na dolegliwości w obrębie cyklu miesiączkowego oraz szukają inspiracji do pełniejszego, szczęśliwszego życia.
CO W PROGRAMIE?
* krótki zarys głównych założeń ajurwedy: teoria pięciu żywiołów i trzech dosz (Vata, Pitta, Kapha), indywidualna konstytucja psychofizyczna (prakriti)
* podstawy fizjologii cyklu miesięcznego i rodzaje zaburzeń (między innymi skąpe, nieregularne, bolesne, zbyt intensywne miesiączki, problemy z płodnością, PMS, mięśniaki, zaburzenia trawienne na tle hormonalnym, migreny hormonalne)
* przyczyny zaburzeń hormonalnych z perspektywy Ajurwedy (niewłaściwy styl życia i odżywiania, zaburzenia rytmu dobowego, brak świadomości ciała i połączenia ze sobą)
* rola umysłu w powstawaniu problemów w obrębie cyklu miesiączkowego (emocje, poszczególne stany umysłu, ograniczające przekonania)
* omówienie ajurwedyjskich sposobów wspierających powrót do równowagi hormonalnej w przypadku poszczególnych zaburzeń: odżywianie, zioła, styl życia, konkretne techniki pranajamy (ćwiczeń oddechowych), elementy pracy z emocjami
* rola zdrowych olejów i tłuszczy (w zastosowaniu zewnętrznym i wewnętrznym) , ziół i przypraw kuchennych w balansowaniu układu hormonalnego
* rola ziół, w tym adaptogenów w procesie dbania o zdrowy cykl i miesiączkę
* świadomość ciała jako podstawa pracy w stronę równowagi emocjonalnej i hormonalnej
KIEDY: 19 wrzesień, niedziela, godz. 11:00-13:30
GDZIE: AnyaYoga, ul. Krasińskiego 35A, Żoliborz, www.anyayoga.pl
INWESTYCJA: 160 zł
W przypadku zakupu obu warsztatów – promocja: 250 zł za całość.
(Warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata zadatku 80 zł za warsztat o cyklu miesiączkowym bądź 120 zł za oba warsztaty).
ZAPISY: kontakt@anyayoga.pl
Serdecznie zapraszamy!
O PROWADZĄCEJ:
Nazywam się Justyna Szydło.
Jestem konsultantką i terapeutką ajurwedy.
Moja fascynacja ajurwedą i jogą narodziła się podczas studiów filologii indyjskiej, a nabrała rumieńców w 2010 roku, kiedy podczas pobytu w Indiach zaczęłam zgłębiać tajniki najstarszej naturalnej medycyny na świecie, u jej źródeł. W klinice Shivani Ayurveda, położonej w himalajskiej Dharamsali, uzyskałam dyplom z zakresu masaży ajurwedyjskich oraz odżywiania i diagnostyki ajurwedyjskiej.
Po powrocie do Polski uzyskałam dyplom masażu i akupresury w Ośrodku Edukacyjnym ‘Zdrowie i Uroda’ w Krakowie oraz współpracowałam z krakowskim centrum ajurwedy ‘Body Time’, a w późniejszym czasie między innymi z ‘Marx Ayurveda’ oraz ‘The Ayurvedic Clinic’ w Londynie. Ajurweda stała się moim sposobem na lepsze zrozumienie świata, ludzi oraz głębsze poznanie samej siebie.
W mojej pracy z kobietami czerpię przede wszystkim z wieloletniej nauki u dr Shivani Sood z Shivani Ayurveda. Moją inspiracją jest też dr Deepika Rodrigo z The Ayurvedic Clinic w Londynie, ajurwedyjska ginekolożka, dr Bhavna Dwivedi oraz dr Radha Jindal.

ODŻYWIANIE WEDŁUG AJURWEDY – POKARM DLA CIAŁA I UMYSŁU

Serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych Ajurwedą i jej korzystnym wpływem na nasze zdrowie i samopoczucie na dwa lipcowe warsztaty, jakie odbędą się w AnyaYodze na Żoliborzu.
18 wrzesień, sobota, godz. 11:00-13:30: ‘ODŻYWIANIE WEDŁUG AJURWEDY – POKARM DLA CIAŁA I UMYSŁU’
19 wrzesień, niedziela, godz. 11:00-13:30 ‘AJURWEDYJSKIE SPOSOBY NA ZDROWY CYKL MIESIĄCZKOWY’
https://www.facebook.com/events/863500127850487/
Na warsztatach zajmiemy się wpływem pokarmów na nasze ciało i układ nerwowy, zdrowiem hormonalnym oraz pogłębieniem wiedzy na temat funkcjonowania naszego ciała i umysłu.
‘ODŻYWIANIE WEDŁUG AJURWEDY – POKARM DLA CIAŁA I UMYSŁU’
18 wrzesień, sobota, godz. 11:00-13:30
DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST WARSZTAT?
Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych zasadami zdrowego ajurwedyjskiego odżywiania i terapeutycznym wymiarem pokarmów, dla chcących poznać sposób odpowiedniego i indywidualnego komponowania posiłków w odniesieniu do swojego metabolizmu.
Według Ajurwedy odpowiednio dobrane odżywianie stanowi punkt wyjścia w procesie dbania o siebie i swoje zdrowie, także emocjonalne. Kiedy poprawiają się nasze nawyki żywieniowe, wzmacnia się też nasza odporność i poprawie ulega zdrowie. To, czym się karmimy ma bezpośredni wpływ m.in. na funkcjonowanie naszego układu nerwowego, hormonalnego, na stan naszej skóry i włosów, na nasze samopoczucie i poziom witalności. Zapraszam na warsztat, aby zgłębić sztukę świadomego odżywiania się.
CZYM JEST AJURWEDA?
Ajurweda (ayur = ‘życie’, weda = ‘wiedza’) wywodzi się z Indii i stanowi spójny system obejmujący medycynę naturalną oraz filozofię i styl życia. Według głównych założeń ajurwedy człowiek stanowi istotę złożoną z ciała, umysłu i ducha. Warunkiem niezbędnym do utrzymania zdrowia jest równowaga wszystkich trzech aspektów naszej natury. Ajurweda, w procesie profilaktyki oraz leczenia stosuje: indywidualnie dobraną dietę, zioła, terapie naturalne, jogę, psychologię ajurwedyjską.
CO W PROGRAMIE?
– krótkie omówienie głównych założeń ajurwedy: koncepcja pięciu żywiołów, dosze (Vata, Pitta, Kapha), indywidualna konstytucja ajurwedyjska
– Ajurweda wyróżnia cztery rodzaje metabolizmu – uczestnicy wykonają test i określą swój typ. Dowiedzą się, w jaki sposób dobierać pokarmy odpowiednie dla swojego typu metabolicznego
– sposoby na nieregularny / zbyt szybki / wolny metabolizm i poprawę wchłaniania
– podstawy odżywiania: zalecana wielkość i pora posiłków, czy spożywać surowe czy gotowane? Produkty, jakich nie należy ze sobą łączyć na talerzu
– omówienie poszczególnych grup pokarmowych (owoce, warzywa, zboża, nabiał, orzechy i pestki, oleje, zioła i przyprawy dla poszczególnych typów konstytucyjnych i metabolicznych
– odżywianie m.in. dla układu nerwowego, hormonalnego, na dolegliwości trawienne
– zioła ajurwedyjskie wspomagające trawienie i odporność
KIEDY: 18 wrzesień, sobota, godz. 11:00-13:30
GDZIE: AnyaYoga, ul. Krasińskiego 35A, Żoliborz, www.anyayoga.pl
INWESTYCJA: 120 zł
W przypadku zakupu obu warsztatów – promocja: 250 zł za całość.
(Warunkiem rezerwacji miejsca jest wpłata zadatku 60 zł za warsztat o odżywianiu bądź 120 zł za oba warsztaty).
ZAPISY: kontakt@anyayoga.pl
Serdecznie zapraszamy!
O PROWADZĄCEJ:
Nazywam się Justyna Szydło.
Jestem konsultantką i terapeutką ajurwedy.
Moja fascynacja ajurwedą i jogą narodziła się podczas studiów filologii indyjskiej, a nabrała rumieńców w 2010 roku, kiedy podczas pobytu w Indiach zaczęłam zgłębiać tajniki najstarszej naturalnej medycyny na świecie, u jej źródeł. W klinice Shivani Ayurveda, położonej w himalajskiej Dharamsali, uzyskałam dyplom z zakresu masaży ajurwedyjskich oraz odżywiania i diagnostyki ajurwedyjskiej.
Po powrocie do Polski uzyskałam dyplom masażu i akupresury w Ośrodku Edukacyjnym ‘Zdrowie i Uroda’ w Krakowie oraz współpracowałam z krakowskim centrum ajurwedy ‘Body Time’, a w późniejszym czasie między innymi z ‘Marx Ayurveda’ oraz ‘The Ayurvedic Clinic’ w Londynie. Ajurweda stała się moim sposobem na lepsze zrozumienie świata, ludzi oraz głębsze poznanie samej siebie.
W mojej pracy z kobietami czerpię przede wszystkim z wieloletniej nauki u dr Shivani Sood z Shivani Ayurveda. Moją inspiracją jest też dr Deepika Rodrigo z The Ayurvedic Clinic w Londynie, ajurwedyjska ginekolożka, dr Bhavna Dwivedi oraz dr Radha Jindal.

Justyna Szydło – konsultacja ajurwedyjska

Justyna Szydło – konsultacja ajurwedyjska

Konsultacje odbywają się w naszym studiu we CZWARTKI, w godz. 10.00-16.00.

Zapisy prowadzi Justyna Szydło: info@matrika.pl / 690 249 172

KONSULTACJA TRWA 1-1.5h.

O PROWADZĄCEJ:
http://www.matrika.pl/omnie/

CZYM JEST AJURWEDA?

Ajurweda (ajur = ‘życie’, weda = ‘wiedza’) – stanowi spójny system obejmujący medycynę naturalną, filozofię, styl życia, psychologię ajurwedyjską, ziołolecznictwo oraz terapie naturalne. Ajurweda to wywodząca się z Indii sztuka szczęśliwego i zdrowego życia.

Według ajurwedy człowiek jest istotą złożoną z ciała, umysłu i ducha. Ajurweda kładzie równomierny nacisk na utrzymanie w dobrej kondycji wszystkich trzech aspektów naszej egzystencji. Brak harmonii na którymkolwiek poziomie będzie prowadzić do dalszych zaburzeń.

CZYM JEST KONSULTACJA AJURWEDYJSKA I
DO KOGO JEST KIEROWANA?

Konsultacja ajurwedyjska stanowi okazję do lepszego poznania i zrozumienia samej siebie.

Konsultacja przeznaczona jest dla każdego, kto chciałby zadbać o swoje zdrowie psychofizyczne, poznać skuteczne i naturalne sposoby radzenia sobie z doświadczanymi dolegliwościami oraz ze stresem, a także poprawić funkcjonowanie układu odpornościowego. Ajurweda z powodzeniem pomaga w przypadku problemów- między innymi – z układem trawiennym, hormonalnym czy nerwowym, z bólem stawów i mięśni, a także w przypadku wypalenia i osłabienia.

Konsultacja ajurwedyjska polecana jest również tym, którzy chcą utrzymać zdrowie, nawiązać głębszą relację z samym sobą, poznać swoje tendencje chorobowe i zrozumieć ich przyczyny. Zgłębianie przyczyn chorób nierzadko prowadzi nas do pracy z umysłem i emocjami. Ajurweda postrzega człowieka holistycznie. Zajmuje się przywracaniem i utrzymaniem zdrowia na poziomie fizycznym i emocjonalnym. Dba o nasz samorozwój.

Podczas konsultacji sprawdzam prakriti (indywidualny typ psychofizyczny osoby) oraz to, w jaki sposób ciało i umysł funkcjonują. W celu postawienia ajurwedyjskiej diagnozy czytam z pulsu, oglądam język, obserwuję, rozmawiam. Przyglądam się dolegliwościom, problemom i chorobom z perspektywy ajurwedy. Docieram do źródeł braku równowagi, wskazuję drogę do samorozumienia. Oferuję narzędzia umożliwiające powrót do zdrowia i stanu psychofizycznej harmonii (m.in. indywidualnie dobrana dieta, zioła, korekta stylu życia, joga, medytacja, masaże), wspieram podczas procesu odzyskiwania zdrowia i wygody w swoim ciele i umyśle.

Znajomość naszej indywidualnej konstytucji psychofizycznej pozwala zrozumieć funkcjonowanie organizmu, daje możliwość efektywnego dbania o zdrowie, pomaga w radzeniu sobie ze stresem, zapobiega powstawaniu wielu dolegliwości.

KONSULTACJA JEST NICZYM DROGOWSKAZ KIERUJĄCY NA ŚCIEŻKĘ ZDROWSZEGO I PEŁNIEJSZEGO ŻYCIA

(* konsultacja ajurwedyjska nie zastępuje wizyty lekarskiej.)

Konsultacja ajurwedyjska

 

 

Udostępnimy sale

Jeżeli szukasz przestrzeni idealnej do zorganizowania warsztatów, szkoleń, spotkań towarzyskich, zajęć przedporodowych, wydarzeń artystycznych, zajęć tanecznych lub sportowych skorzystaj z naszej propozycji. Udostępnimy Ci dwie przestronne sale w atrakcyjnym miejscu na Żoliborzu przy ulicy Krasińskiego, dwa przystanki od Placu Wilsona. Powierzchnie sal to 130 m2 i 90 m2. Na co dzień w salach odbywają się zajęcia jogi i pilatesu.

Do dyspozycji przestronna recepcja z aneksem kuchennym, dwie szatnie (męska i damska) wraz z prysznicami, 2 x WC .

Łączna powierzchnia lokalu to 316 m2. W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji lub rezerwacji prosimy o kontakt: AnyaYoga, kontakt@anyayoga.pl, nr tel. 790404305.

Joga i hokej

Hokej, ta piękna i widowiskowa gra, najszybsza ze wszystkich gier zespołowych,  wymaga od uczestnkików niezwykłej zręczności, poczucia równowagi, siły, kondycji, ale też i odporności na bolesne upadki na lód czy zderzenia.  Regulamin bowiem pozwala w sposób kontrolowany blokować lub zatrzymywać przeciwnika, co przy dużej szybkości prowadzić musi wcześniej czy później do urazów.  Urazowości sprzyjają także częste zmiany grających:  zawodnicy siedzą ściśnięci na ławce w oczekiwaniu na swoją kolej, a kiedy ona nadchodzi, z reguły nie są dostatecznie rozgrzani do gry.  Dodatkowo muszą nieprzerwanie utrzymywać koncentrację, aby w każdej chwili móc włączyć się do akcji lub przejąć niewielki krążek poruszający się z ogromną prędkością.

Dobry hokeista zatem ma być gibki, zwinny, silny, a jednocześnie niezwykle opanowany.  Kształtowanie wszystkich tych cech wymaga dużo pracy, również poza lodem – na siłowni i w terenie.  Hokeiści dużo czasu poświęcają na zróżnicowane formy treningu ogólnorozwojowego, od stacjonarnych ćwiczeń siłowych do popularnego ostatnio crossfitu.

Okazuje się jednak, że takie treningi nie wystarczają.  Nie uodporniają one należycie na urazy, a ich wpływ na rozwój psychiki jest znikomy.  I tak, poszukując nowych, bardziej holistycznych metod, trenerzy odkryli przydatność ćwiczeń jogi, traktujących organizm jako całość, którą należy integrować, kładąc nacisk na jakość ruchu i uspokojenie wewnętrzne. Rozwój motoryczny uzyskiwany holistycznymi metodami jogi jest głębszy i trwalszy.

Jednym z kilku znanych zawodników zawodowej ligi hokejowej NHL, którzy zaadoptowali jogę do swoich potrzeb, jest napastnik drużyny Los Angeles Kings Jarret Stoll.  Uprawia on jogę od kilku lat, dzieki czemu czuje sie znacznie sprawniejszy, silniejszy i mniej podatny na urazy.  Stoll podkreśla wpływ ćwiczeń oddechowych na wyniki, które sprawiają, że zawodnik nie musi wstrzymywać oddechu w trakcie przyspieszania akcji, co jest powszechną reakcją zdecydowanej większości sportowców na wzmożony wysiłek.  Jest to umiejętność, której większość hokeistów nie potrafi posiąść, bowiem dopiero dłuższe ćwiczenie pranajamy przynosi w tym zakresie istotne rezultaty.  Ponadto zwolniony oddech nie tylko ułatwia wysiłek; on przede wszystkim uspokaja sportowca.  Chodzi o to, według Stolla, żeby umysł nie galopował milion mil na godzinę, a koncentrował się na grze bez niepotrzebnych emocji. Skupienie człowieka spokojnego jest dużo głębsze, a jego refleks znacznie szybszy.

Ulubioną formą jogi jest dla Stolla flow joga, czyli wykonywanie kilku asan pod rząd, w sposób płynny, zwracając szczególną uwagę na prawidłowy oddech, prawidłową postawę oraz prawidłowe przechodzenie z jednej pozycji w drugą.  Ćwiczenia te wykonuje Stoll często w trakcie podstawowego treningu.

Miłośnicy hokeja znają historię innej gwiazdy NHL Tima Thomasa, słynnego bramkarza drużyn Boston Bruins, Florida Panthers i Dallas Stars, dużego zwolennika jogi. Doznał on w trakcie swojej kariery poważnego urazu, znacznie ograniczajacego funkcjonowanie fleksorów biodrowych.  Uraz ten okazał się trudny do zdiagnozowania – i świetny bramkarz musiał siedzieć na ławce rezerwowych.  Na szczęście poprawną diagnozę postawił znajomy instruktor, polecając zawodnikowi program rehabilitacji oparty na jodze i ćwiczeniach pilates.  Dzięki temu programowi Thomas po kilku miesiącach ćwiczeń powrócił na lód i zdobył w latach 2009 i 2011 puchar Veziny dla najlepszego bramkarza sezonu.  Dzięki jodze Thomas był w stanie uprawiać hokej zawodowy do czterdziestego roku życia, co dla hokeisy jest podeszłym wiekiem.

Jogę uprawiają także inni znani bramkarze.  Ray Emery, niegdyś gwiazda NHL a obecnie gracz ligi niemieckiej, twierdzi, że ułatwiła mu ona powrót na lód po przerwie spowodowanej poważnym urazem i skomplikowanej operacji biodra, a Cam Ward zawdzięcza jej uniknięcie operacji po poważnym urazie kręgosłupa.  Wielu bramkarzy potwierdza przydatność jogi w rehabilitacji pourazowej,  jednocześnie podkreślając jej pozytywny wpływ na poczucie równowagi, elastyczność oraz siłę dynamiczną.

Kolejnym zawodnikiem, ktory wychwala wpływ jogi na rozwój swojej kariery jest Georges Laraque.  Nie gra on obecnie zawodowo, ale do niedawna był słynnym ‘enforcerem’, czyli graczem mającym za zadanie swoją siłą i masą zniechecać przeciwników do zbyt ostrej gry.  Twierdzi on, że joga potrafi zastąpić zawodnikowi trening siłowy z ciężarami, uodporniając go dodatkowo na urazy. Laraque podkreśla wartość medytacji, która według niego oczyszcza umysł i redukuje stres.

Wśród kobiet znana promotorka jogi jest byłą bramkarką narodowej drużyny Stanów Zjednoczonych Sarah Tueting.  Szczególnie poleca ona hokeistom medytację, głównie dla lepszej koncentracji, istotnej szczególnie po utracie bramki.  Tueting żałuje, że podczas swojej długiej kariery uprawiała jogę jedynie sporadycznie.  Jest ona przekonana, że częstsze zajęcia jogi mogły przynieść jej jeszcze wiecej sukcesów.

Według czasopism sportowych do niedawna hokeiści zawodowi niechętnie przyznawali się do regularnego uprawiania jogi ponieważ w tym męskim, dla niektórych nawet nieco brutalnym sporcie, ‘wzorcowy’ image to bardziej ktoś polujący z kuszą na niedźwiedzie niż jogin.  Wyjawienia licznych gwiazd zmieniają tę sytuację.

Praktyka jogi coraz częściej staje sie istotnym elementem treningu w wielu dyscyplinach sportu, a badania naukowe wykazują, że jest to kierunek słuszny. Joga staje się więc popularna pośród zawodników wielu dyscyplin.  Dzięki jodze stają się oni nie tylko lepszymi sportowcami, ale również szczęśliwszymi ludźmi. Lepiej śpią, lepiej radzą sobie ze stresem i mają wiecej energii do życia, rownież poza sportem.