MBSR z Joanną Kowalik

MBSR z Joanną Kowalik

Każda chwila naszego życia może być wspierana przez cechy uważności – czujność i zainteresowanie, ale może być również nieświadomym, automatycznym działaniem.
Żyjemy w wymagających czasach. Jesteśmy przeciążeni pracą i życiem rodzinnym. Współczesność w coraz większym stopniu angażuje nasze zmysły. Nasza spontaniczna uwaga okazuje się przeciążona, a nasze własne mechanizmy samoregulacji – zapomniane.
Co więc robisz, aby pomóc sobie w stresujących momentach?
A w krytycznych sytuacjach?
Co robisz, aby móc się zwyczajnie głęboko zrelaksować?

Uważność jest podstawą kreatywnej samoregulacji. Uczy świadomej prostoty, szczęścia i dobrego, zrównoważonego życia. Uczy, jak się zatrzymać, i jak poznać możliwości chwili obecnej – te oczywiste i te ukryte.

Włączenie uważności w codzienne życie wymaga praktyki. Jon Kabat-Zinn jest twórcą metody radzenia sobie ze stresem opartej na uważności:MBSR jest treningiem bazującym na świeckiej medytacji, istniejącym od prawie 40 lat i, co ciekawe, jego efekty są przebadane wszerz i wzdłuż przez naukowców (https://goamra.org).

Na kursie, uważność jest praktykowana poprzez różne ćwiczenia. Ich celem jest skupienie uwagi na chwili obecnej. Praktyka tworzy nową perspektywę, nową postawę wewnętrzną. Nasza intuicja się budzi. Przestajemy działać automatycznie. Otwieramy się na siebie i innych.

Kurs MBSR uczy i trenuje, dając ci praktyczne narzędzia do redukcji stresu,
i zarządzania umysłem.

Co robimy?
W skład każdego spotkania wchodzą:
– ćwiczenia ze świadomością ciała
– proste ćwiczenia oddechowe i ruchowe z jogi
– prowadzone medytacje na siedząco i w chodzeniu
– krótkie wykłady i dyskusje grupowe na temat indywidualnej percepcji stresu i teorii stresu
– szkolenie umożliwiające włączenie uważności w codzienne życie.
Ważną częścią treningu jest codzienna praktyka w domu
(ok. 45 min).

Dla kogo jest MBSR?
Trening ten jest skierowany zarówno do osób, które chcą żyć bardziej uważnie, jak i do tych, którzy chcą nauczyć się radzić sobie ze stresem świadomie i kreatywnie.

Co z tego może wyniknąć?
– trwała redukcja fizycznych i psychicznych objawów stresu (np: lepszy sen)
– większa zdolność do zrelaksowania się fizycznie i psychicznie
– opracowanie strategii radzenia sobie w sytuacjach stresowych
– zdolność do świadomego działania w sytuacjach stresowych
– wzmocnienie samoakceptacji
– aktywacja osobistych, indywidualnych zasobów
– większe zaufanie do samodzielnego leczenia własnego zdrowia
– świadome postrzeganie teraźniejszości bez jej oceny
– więcej zrozumienia, akceptacji, spokoju i radości życia

Wystarczy twój aktywny udział … i trochę cierpliwości!

zapraszam!
——————————————————————————————

miejsce:
anyayoga / Żoliborz, ul. Krasińskiego 35a

czas:
kurs trwa 8 tygodni,
spotykamy się w poniedziałki 18:30 – 21:00,
startujemy 17 września, kończymy 5 listopada

dzień uważności: 3 listopada 11:00 – 17:00

opłata za udział w kursie: 1000 PLN

prowadząca:

Nazywam się Joanna Kowalik. Ukończyłam roczny Program Praktyki Formalnej w Polskim Instytucie Mindfulness. Jestem w trakcie certyfikacji na nauczyciela MBSR organizowanego przez Polski Instytut Mindfulness (Polim) we współpracy z The Institute for Mindfulness-Based Approaches/IMA.

kontakt:
prostemedytacje@gmail.com
mob. 609 045 948

Fot. Anna Orłowska