Koncert relaksacyjny – Maya Baczyńska

„Wewnątrz dźwięku ukrywa się cały wszechświat”
(Giacinto Scelsi)

Koncerty muzyki relaksacyjnej na misy dźwiękowe („tybetańskie”, „himalajskie”), gongi, dzwonki koshi, instrumenty świata i głos sprzyjają kontemplacji i uspokojeniu, są też dobrą okazją do mentalnego przygotowania na nadchodzący tydzień.
Podczas godzinnego seansu słuchacze będą mogli odprężyć się i wyciszyć w komfortowej dla siebie pozycji, zasłuchać w delikatnych dźwiękach mis i dzwonków, pożeglować w wyobraźni przy rozpierającym brzmieniu gongu oraz w duszy wypowiedzieć bliskie swemu sercu intencje.

Muzyka: Maja [Maya] Baczyńska
https://www.facebook.com/Maya-Baczynska-392125304728982/

Zalecane dla uczestników: koc, mata, woda.

KIEDY
4.07.2021 (niedziela), godz. 18.00, ale warto przyjść 10 minut wcześniej – koncert relaksacyjny potrwa około godzinę zegarową, będzie czas na wyciszenie, zanurzenie się się w dźwięku, podróż w głąb siebie oraz przygotowanie i spokojny powrót do codzienności

GDZIE
AnyaYoga, ul. Krasińskiego 35a w Warszawie (Żoliborz, dojazd komunikacją z dworca centralnego tramwajami: 17 [przystanek ks. Popiełuszki] lub 33 [przystanek Sady Żoliborskie], budynek jest położony między blokami, trzeba obejść okrągły budynek dookoła)

INWESTYCJA
Wstęp: 40 zł. (early birds do 3.07.2021)/później 50 zł.

ZAPISY
Zgłoszenia przyjmujemy pod mailem: kontakt@anyayoga.pl

DLA KOGO
Dla wszystkich, którzy pragną wyciszyć targający nimi niepokój, przyjrzeć się skrywanym emocjom, uporządkować myśli, odnaleźć równowagę wewnętrzną, odbyć podróż w głąb siebie, zamknąć tygodniowy cykl i przygotować się na nadchodzący tydzień, uwrażliwić na wszechświat kryjący się w dźwięku, obcować z pięknem.

dr Maja (Maya) Baczyńska – muzyk i pedagog korzystający z technik muzykoterapeutycznych, reżyserka, autorka tekstów do utworów muzycznych (w tym libretta do: bajki symfonicznej „Czarodziejska batuta” Zuzanny Niedzielak i Pasji na 5 solistów, chór i orkiestrę Rafała Kłoczko, a także tekstu do kompozycji: „Liść” Tomasza Jakuba Opałki, „Dziwnotwór” Bartosza Kowalskiego, „Hydrologia” Adriana Robaka czy „Porcelanowa lalka” Andrzeja Borzyma jr z płyty „real life song” Joanny Freszel) oraz poezji i prozy. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Wyższej Szkoły Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy (pedagogika specjalna), Laboratorium Reportażu Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Filmu i Telewizji i Wajda School w Warszawie. Doktor sztuk muzycznych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Zastępca redaktor naczelnej w magazynie Presto. Muzyka Film Sztuka oraz redaktor naczelna Presto filmowego, koordynatorka akcji społecznej MyMusicStory. Założycielka grupy filmowej MUDO Music Documentaries (m.in. dokumenty muzyczne: „Kilka pytań o słyszenie świata” z cyklu „Portrety kompozytorów”, „Prawykonanie x 3”, „Warsaw Music: Suita warszawska II” czy autorski spektakl synkretyczny „Motyl i wilk”), produkcje MUDO Music Documentaries były pokazywane na festiwalach w kraju i za granicą oraz emitowane na antenie TVP Kultura. Laureatka nagród filmowych, teatralnych i poetyckich (w tym I nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Literackim „Śląski Shakespeare”). Stypendystka Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, ZAiKS-u oraz STOART-u. Od 13 lat prowadzi warsztaty i zajęcia muzyczne, w tym integracyjne, dla dzieci, dorosłych i seniorów, a także dla studentów (m.in. w warszawskim Collegium Civitas czy w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk). Interesuje się muzyczną terapią z użyciem mis „tybetańskich” (ukończone kursy terapii wibracjami mis tybetańskich u Łukasza Mazurka, warsztaty u nauczycieli tybetańskich). Ukończyła także kurs bajkoterapii. Regularnie koncertuje w różnych składach (m.in. z Dagny Baczyńską-Kissas, z Marzeną Majcher i Andrzejem Wojciechowskim, Przemkiem Daniłowiczem, Rafałem “Ruffem” Libnerem, Konradem Zientarą “K’sadhu”, Andrzejem Rejmanem, Bogdanem Halickim, Tadeuszem Sudnikiem, Bartoszem Kowalskim, Katarzyną Karpowicz, Damiango Zielińskim, Edwardem Sielickim, Warsaw Gamelan Group, Signal to Noise Ratio, Kawalerami Błotnymi w ramach Skupu Dźwięków Używanych), wykonując muzykę intuicyjną, na styku eksperymentu i tradycji. Chętnie łączy brzmienia etniczne i śpiew biały z ambientową elektroniką oraz improwizuje i tworzy muzykę do spektakli teatralnych i tanecznych (w tym autorskich, jak spektakl synkretyczny „Motyl i wilk” czy autorstwa Krzysztofa Jerzaka, jak np.: „Podzielenie (się)”, „Słowa, słowa, słowa…..”, „Hana no michi (Droga kwiatów)”), m.in. na Butoh Kai (Warszawa), Butohpolis. I Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Butoh (Warszawa), Festiwalu Literatura jak fotosynteza (Warszawa), Fortalicjach. Festiwalu Sztuk Intuitywnych (Zamość), Festiwalu Ale Wiocha (Lubiąż). Jej zainteresowania pozaartystyczne koncentrują się wokół przyrody i Człowieka – jego „tu i teraz”, jego mniej lub bardziej oczywistych podróży, jego prozy życia i jego synów, jego korzeni i kierunku, w którym zmierza, spotkania tradycji z nowoczesnością.